حدیث


مولی امیر المؤمنین حضرت علی (ع):

ای کمیل ، دانش نیست جز آنکه منش افتتاح کنم و رازی نیست جز آنکه امام قائم آن را به پایان رساند. پس جز از ما خاندان رسول الله (ص) طلب علم مکن تا آنکه از ما خاندان باشی.

تحف العقول صفحه 165

پایان دوره کارشناسی

سلام دوستان، وقت همگی بخیر و ایام بکام

 

با آرزوی موفقیت برای همگی، پایان دوره ی کارشناسی و فارغ التحصیلی از این دوره رو به همه تبریک میگم و امیدوارم که از دانش اکتسابی نهایت استفاده و منفعت رو ببرید و در آینده شاهد افتخار آفرینی تک تک شما برای کشور عزیزمون باشیم.

 

 از همراهی شما سپاسگزارم، موفق و پیروز باشید.

 

تاریخ امتحان آزمایشگاه عملیات واحد

 

طبق توافقی که دانشجویان یکشنبه با آقای پور محمدی انجام داده اند زمان برگزاری امتحان آزمایشگاه عملیات واحد چهارشنبه مورخ 1393/05/15 ساعت 9 صبح در واحد تهران جنوب خواهد بود.

نظر به اینکه این امکان وجود دارد که درصورت توافق هر دو گروه تاریخ امتحان به 5 مرداد ساعت 9 صبح نیز تغییر یابد، دانشجویان می توانند در این مورد بحث کنند.

اصلاحیه: دوستان اطلاعیه ی فوق به این شکل تغییر کرد که هر دو روز چهارشنبه 15 مرداد و یکشنبه 5 مرداد امتحان کذایی برگزار می شود و دانشجویان تا فردا باید یکی از تاریخ های فوق را که مایل هستند به سرگروه خود اعلام کنند و در آن تاریخ ساعت 9 صبح در واحد تهران جنوب حضور داشته باشند.

اسلایدهای کنفرانس کامپوزیت های هادی

 

سلام دوستان

اسلایدهای کنفرانس "کامپوزیت های رسانا" که توسط اینجانب تهیه و ارائه شده است، در لینک زیر موجود است.

امیدوارم  مورد توجه علاقه مندان قرار بگیره

Thermally conductive composites

 

رمضان مبارک

 

ماه رمضان با آمدنش شیوه اغلب زندگی ها را دگرگون می کند، نوع تغذیه، الگوی استراحت و خواب، میزان ساعات کاری و حتی شیوه مصرف و خرید هم در این ماه تغییر می کند، در واقع تغییر در سبک زندگی، یکی از سوغاتی های این ماه است که می تواند زمینه ساز تغییرات دیگر شود.

ماه رمضان ما را به خودمان نزدیک می کند، اجازه می دهد کمی زلال تر و شفاف تر به خودمان نگاه کنیم. با کمی صداقت، سهم مان را از تمام اتفاقات ریز و درشت پیدا کنیم، ببخشیم و برای بخشیده شدن به دیگران فرصت دهیم.

رمضان مبارک

 

 

اسلایدهای کنفرانس اقتصاد و طرح مهندسی

 

سلام دوستان

اسلایدهای کنفرانس اقتصاد و طرح مهندسی با موضوع "بررسی اقتصادی تولید منومر استایرن در مقیاس شش تن در روز" از طریق لینک زیر در دسترس می باشد.

 

Styrene manufactoring project

اعضای گروه تحقیقات: سید عرفان زعفرانی، ارمغان مقدم، صدیقه سمائی

برنامه آزمایشگاه و کارگاه های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

 

لیست اسامی و زمان بندی آزمایشگاه و کارگاه ها در لینک زیر موجود است.

لطفا فایل را به دقت مطالعه فرمایید و به نکات ذکر شده توجه فرمایید.

متشکرم

 

برنامه آزمایشگاه و کارگاه های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

 

آخرین تغییرات لیست اسامی و گروه بندی:

خانم علی پوری از گروه دوم کارگاه پلاستیک به گروه اول منتقل شدند.

خانم سمانه باهوش از گروه دوم کارگاه کامپوزیت به گروه اول منتقل شدند.

خانم چیتساز از گروه اول کارگاه پلاستیک به گروه دوم منتقل شدند.

خانم چیتساز از گروه اول کارگاه کامپوزیت به گروه دوم منتقل شدند.

خانم محسنی از گروه دوم کارگاه پلاستیک و کارگاه کامپوزیت به گروه اول منتقل شدند.

خانم برزگری از گروه اول کارگاه پلاستیک و کارگاه کامپوزیت به گروه دوم منتقل شدند و کارگاه الاستومر ایشان در مورخ 1 و 2 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

آقایان غضنفری، خاموشانی و افضلیان از گروه دوم آزمایشگاه به گروه چهارم منتقل شدند.

زمان برگزاری کلیه ی کلاس های پژوهشگاه 8 صبح می باشد 

 

کارگاه ها و آزمایشگاه های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

 

سلام دوستان؛

نظر به اینکه قرار است گروه بندی آزمایشگاه و کارگاه های پژوهشگاه از طریق این وبلاگ انجام شود، دانشجویانی که این واحدها را اخذ نموده اند می توانند از روز سه شنبه گروه بندی این واحدهای درسی را در این وبلاگ مشاهده کنند و فقط و فقط تا پایان هفته یعنی جمعه 6 تیر 93 فرصت دارند که با معرفی نفر جایگزین خود از طریق بخش نظرات این وبلاگ اقدام به تعویض گروه خود نمایند.

اعلام شرايط ويژه ی پژوهشگاه براي دانشجويان برتر کنکور


سلام دوستان،

ضمن اینکه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران مورخ 16 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری را گوشزد می کنم، شرایط ویژه ای که پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برای نفرات برتر کنکور قائل شده است را از طریق لینک زیر تقدیم می کنم:

اعلام شرايط ويژه براي دانشجويان برتر کنکور کارشناسي ارشد و دكترا


دوره های آموزشی خوردگی


انجمن خوردگی ایران دوره های آموزشی تخصصی متنوعی را در نیمه اول سال 1393 برگزار می نماید، برنامه ی دوره های آموزشی در ادامه ی مطلب موجود است.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88344287 تماس حاصل نمایند.

آزمایشگاه عملیات واحد


بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویانی که ترم گذشته درس آزمایشگاه عملیات واحد را اخذ نموده اند می رسانم که امتحان این درس روز شنبه مورخ 1392/12/10 ، ساعت 11:45 قبل از ظهر در دانشکده ی فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار می گردد و تغییر صورت گرفته در تاریخ امتحان، غیر قابل بازگشت خواهد بود.

اطلاعيه


دوستان سلام، نظر به درخواست دوستانی که ترم آخر هستند و آزمایشگاه کنترل به ایشان نرسیده است، بدین وسیله از طرف آن ها اعلام می کنم که کسانی که این آزمایشگاه را برداشته اند ولی ترم آخر نیستند در صورت امکان این واحد را به دوستان فارغ التحصیلشان اهدا کنند و ایشان را از بحران نجات دهند.

ضمنا" دانشجویانی که ترم آخر هستند و نیاز دارند که درس اصول مهندسی پلیمریزاسیون حتما" برگزار شود، می توانند جهت انجام هماهنگی های لازم برای نامه نگاری و مراجعه به دکتر جهانمردی، با استفاده از بخش نظرات این پست، نام هایشان را اعلام کرده، باهم قرار بگذارند.


پیام تسلیت


بدین وسیله درگذشت پدر گرامی استاد عزیزمان دکتر مهرانپور را به ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال عمر پر برکت و با عزت و صبری جمیل بر این مصیبت را برای ایشان مسئلت می نماییم.

مجلس ختم آن مرحوم روز جمعه در تاریخ 18 بهمن ماه 1392 از ساعت 13:30 تا 15 در مسجد الغدیر واقع در بلوار میرداماد بعد از میدان محسنی برگزار می شود.

اطلاعيه فوری


سلام دوستان؛

نظر به اینکه درس زبان تخصصی پنچ نفر ثبت نامی داشته و به حد نصاب نخواهد رسید، به نقل از دکتر جهانمردی این درس حذف خواهد شد.

فلذا دانشجویانی که ترم آخر هستند یا به هر دلیلی حتما" باید درس اختیاری را این ترم اخذ کنند، می توانند درس "مدیریت صنعتی" را با گروههای مهندسی نفت یا مکانیک بصورت میهمان اخذ کنند.

مدیریت صنعتی برای گروه مکانیک چهارشنبه ها و برای گروه نفت شنبه ها ارائه شده است که برنامه ی گروه نفت به شرح زیر است:

مدیریت صنعتی (نفت_گرایش بهره برداری): شنبه ها  18:30 _ 20:20

مدیریت صنعتی (نفت_گرایش مخازن): شنبه ها  16:40 _ 18:30

مدیریت صنعتی (نفت_گرایش حفاری): شنبه ها  14:50 _ 16:40


جهت اخذ هر یک از کلاس های فوق باید روز چهارشنبه 16 بهمن ماه به آموزش گروه نفت واقع در طبقه ی دوم دانشکده ی علوم انسانی مراجعه کنید.

بدیهی است در صورتی که شنبه امکان اخذ این واحدها را ندارید، می توانید با گروه مکانیک چهارشنبه اخذ کنید.


بازدید علمی


دوستان متأسفانه باید اعلام کنم که برنامه ی بازدید، توسط دکتر عباسیان دست کم یک هفته عقب افتاد.

به هر حال امیدوارم به شروع ترم بعد نرسه؛

کسانی که واجد شرایط هستند، برای شرکت در این برنامه به دو پست قبل مراجعه کنند.

کارگاه آموزشی اصول آمیزه سازی (شرکت پویا پلیمر امیرکبیر)


سری جدید کارگاه آموزشی compounding توسط شرکت پویا پلیمر امیرکبیر (پلیمر سبز) بمدت دو روز مورخ 9 و 10 بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد؛ ضمنا" به شرکت کنندگان مدرک آمیزه سازی علمی کاربردی اعطا می گردد.

مهلت ثبت نام با تخفیف تا 3 بهمن ماه یعنی همین امروز بود، ولی برای دانشجویانی که از طریق اینجانب معرفی شده اند تا شنبه 5 بهمن تمدید شده است (بگید که از دوستان آقای زعفرانی هستید)، لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در این کارگاه به لینک زیر مراجعه نموده و با شرکت تماس بگیرید.


www.polymeresabz.com


بازدید علمی


سلام دوستان؛

پیرو پست های قبلی که بنا بود بین دو ترم بازدید از کارخانه ی "ماشین سازی کشاورز" داشته باشیم، بدین وسیله اعلام می کنم که روز دوشنبه 14 بهمن و یا سه شنبه 15 بهمن ساعت 7:30 صبح از مقابل درب ورودی دانشگاه بسمت کارخانه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد حرکت خواهیم کرد که کمتر از یک ساعت راه در پیش خواهد بود.

زمان دقیق متعاقبا" پس از معلوم شدن تعداد نفرات اعلام می شود، لذا کسانی که تمایل دارند در این برنامه شرکت کنند، حتما" در بخش نظرات نام و نام خانوادگیشان را اعلام کنند (فقط ورودی های 89) چرا که ظرفیت بازدید محدود است و اگر تعداد زیاد شد، دانشجویانی که این ترم درس مهندسی پلاستیک را گذرانده اند، در اولویت خواهند بود.

نمرات درس کنترل فرآیند


در ایام امتحانات برای همه ی دوستان آرزوی موفقیت و پیروزی دارم؛

ضمن اعلام نمرات میانترم درس کنترل فرآیند دکتر عابدینی توسط لینک زیر، به اطلاع می رسانم که دکتر عابدینی در روزهای 7 الی 1392/11/09 دوره ی "شبیه سازی فرآیند پلیمریزاسیون در محیط نرم افزار متلب" را در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار می کنند که البته هزینه ی دوره 350000 تومان می باشد.

البته برای دانشجویان کمی تخفیف قائل می شوند ولی مسلما با ثبت نام گروهی هزینه کاهش می یابد.

فلذا از دوستانی که علاقمند به شرکت در این دوره هستند، تقاضا می کنم که در صورت تمایل به بنده اطلاع دهند.

ضمنا" خاطر نشان می کنم که نمرات از 7 نمره است.


control Score


تکنولوژی کامپوزیت


پاسخ سؤال های 1 و 2 حل تمرین درس تکنولوژی کامپوزیت دکتر بازگیر در لینک زیر موجود است.

البته دست نویسه


Composite Technology


اطلاعيه


دوستان متاسفانه بايد اطلاع بدم كه كلاس يكشنبه 1392/10/08 جبراني دكتر كتباب لغو شد.

اطلاعيه فوری


به اطلاع کلیه دانشجویانی که واحد مهندسی پلاستیک را اخذ نموده اند می رسانم که کلاس حل تمرین این درس به دلیل کسالت خانم مهندس میانه رو به روز یکشنبه 1391/10/08 یعنی فردا 12 تا 1 موکول می شود.

اطلاعيه (جدید)


به اطلاع کلیه دانشجویانی که کلاس مهندسی الاستومر را با دکتر کتباب اخذ نموده اند می رسانم که کلاس جبرانی این درس برای کد چهارشنبه ها در روز چهارشنبه 1392/10/11 ساعت 16 و برای کد سه شنبه ها در روز یکشنبه 1392/10/08 ساعت 16 (کلاس 103) برگزار می گردد.

ضمنا" به اطلاع دانشجویانی که روز چهارشنبه این درس را دارند می رسانم که چهارشنبه ی هفته ی آتی (که بعد از ظهرش کلاس جبرانی برگزار می شود) 1392/10/11 کلاس صبح برگزار نخواهد شد.

کلاس حل تمرین کامپوزیت (دکتر بازگیر) چهارشنبه 1392/10/11 ساعت 10 برگزار می گردد.

همایش و کارگاه های آموزشی (اسپانیا)


سلام دوستان؛

با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته ی مدیریت هستند، یا در آینده قصد دارند در یک پست های مدیریتی فعالیت کنند، به اطلاع می رسانم که تور آموزشی مدیریت توسط دانشگاه صنعتی شریف در کشور اسپانیا اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار می گردد که جزئیات آن را توسط لینک زیر در اختیارتان قرار می دهم.

موفق باشید

Spain-2014-Catalogue


اطلاعيه


به اطلاع کلیه دانشجویان ورودی 89 می رسانم که امکان بازدید از کارخانه یکی از دوستان (به دعوت مدیر کارخانه) بین دو ترم فراهم شده است؛ تاریخ دقیق و جزئیات این برنامه متعاقبا" اعلام خواهد شد.

توجه: برنامهء بازدید فقط ویژهء ورودی های 89 می باشد، زیرا ظرفیت پذیرش محدود است.

اطلاعيه


سلام دوستان؛

با توجه به اینکه روز یکشنبه کلاس خالی وجود نداشت، کلاس جبرانی درس الاستومر دکتر کتباب در این روز مورخ 1392/10/01 لغو شد و در عوض فرمودند که کلاس های سه شنبه بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

کلاس جبرانی درس تکنولوژی کامپوزیت دکتر بازگیر (کد چهارشنبه)، در تاریخ فوق (یکم دی ماه سال جاری) ساعت 15:45 برگزار خواهد شد.


Process control


بدین وسیله به اطلاع دانشجویانی که واحد کنترل فرآیندها را اخذ نموده اند می رسانم که امتحان میان ترم این درس در تاریخ یکشنبه 1392/10/08 برگزار خواهد شد و کلاس جبرانی این درس متعاقبا" اعلام خواهد شد.

حل تمرین پلاستیک


فایل کلاس حل تمرین مهندسی پلاستیک خانم مهندس میانه رو در لینک زیر موجود است:


plastics problems booklet


کارگاه آمیزه سازی یا کامپاندینگ در پر مصرف ترین پلاستیک ها


شرکت پویا پلیمر امیرکبیر برگزار می کند:

کارگاه آمیزه سازی یا کامپاندینگ در پر مصرف ترین پلاستیک ها

محتوای کارگاه

  1. آشنایی با انواع گریدهای صنعتی PE ، PP و PVC و ویژگی­های فیزیکی و مکانیکی آن­ها
  2. نقاط ضعف پلاستیک­های PE ، PP و PVC در حین فرآیند و عملکرد آن­ها
  3. آشنایی با دانش مواد افزودنی پلاستیک­ها و چگونگی استفاده از آن­ها در محافظت و بهبود خواصّ پلاستیک­ها
  4. افزودنی­های مورد استفاده در آمیزه­های PE ، PP و PVC در فرآیندهای تزریقی و اکستروژن
  5. فرآیندها و روش­های آمیزه­ سازی

 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.polymeresabz.com

نظر به اینکه این کارگاه در تاریخ 6 و 7 آذر ماه برگزار می گردد و مصادف با امتحان میانترم درس اصول مهندسی پلیمریزاسیون خواهد بود، می توانید صرفا" جزوه و DVD های تصویری کارگاه را تهیه کنید؛ که در این مورد می توانید با بنده تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم.


ادامه نوشته

کنکور ارشد


فرارسیدن ماه محرم، ماه سوگواری سید الشهدا و پیشاپیش ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه ی دوستان تسلیت عرض می کنم و ضمن آرزوی موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد برای همهء شما عزیزان آینده ساز، سوالات کنکورهای سالیان اخیر را تقدیم حضورتان می کنم:

دفترچهء سوالات به انضمام کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 1386 تا سال 92 در لینک زیر موجود است؛ فقط کنکور سال 1391 رو نتونستم پیدا کنم، اگه کسی گیر آورد لطفا" به من بده تا در اختیار بقیه هم قرار بدم.


دفترچه سوالات کنکور ارشد + پاسخنامه


کتاب مرجع درس تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف


کتاب Physical properties of textile fibres _W. E. Morton and J. W. S. Hearle رفرنس درس تکنولوژی و خواص فیزیکی الیاف دکتر کمالی دولت آبادی در لینک زیر موجود است:


Physical properties of textile fibres