پلیمر ۹۰

وبلاگ مهندسین پلیمر دانشگاه علوم تحقیقات ۹۰

پلیمر ۹۰

وبلاگ مهندسین پلیمر دانشگاه علوم تحقیقات ۹۰

دستور کار آز شیمی سینتیک

سلام

اینم فایل برای دانلود


http://public.fileup.ir/d/2136238/Lab Manual.pdf

تجاری سازی نانو کامپوزیت های دندانی در کشور

پژوهشگران پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با استفاده از نانو ذرات سیلیکا موفق به تولید کامپوزیت های مقاوم و شفاف برای مصارف دندانپزشکی و افزایش خواص مکانیکی کامپوزیت های دندانپزشکی شدند که این محصول در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

دکتر محمد عطایی مجری این طرح با تاکید بر اینکه با اصلاح نانو سیلیکا موفق به تولید موادی هم رنگ دندان و مقاوم برای پر کردن دندان شدیم افزود : نانو سیلیکایی که برای تولید این کامپوزیت به کار می رود به دلیل ریز شدن ذرات سطح زیادی را اشغال می کنند به طوری که به ازای هر گرم نانو سیلیکا، ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر مربع سطح دارند. بنابراین وقتی با رزین و یا پلیمری مخلوط می شوند نمی توان با مقادیر مورد نظر فیلر (مواد پر کننده) مخلوط کرد. 


 

وی، فیلرها را عامل افزایش خواص مکانیکی کامپوزیتهای دندانپزشکی دانست و اظهار داشت: این امر باعث می شود موادی که به عنوان پر کننده (فیلر) در دندان قرار می گیرند به مرور زمان از دندان جدا شوند. در این صورت مایعات دهانی در آن نفوذ و پوسیدگیهای ثانویه ایجاد می کند. از این رو برای برطرف کردن این مشکل و افزایش میزان فیلر در کامپوزیت، ذرات نانوسیلیکا را به هم چسباندیم و در نهایت ساختار متخلخلی ایجاد شد.

عطایی با اشاره به ویژگیهای این مادۀ جدید اضافه کرد: این ماده دارای سطح متخلخل است و وقتی با رزین یا مونومر مخلوط می شود رزینها به داخل تخلخلها وارد و گیر مکانیکی خوبی ایجاد می شود ضمن آنکه فیلر پذیری کامپوزیت را افزایش می دهد که در این صورت خواص مکانیکی خوبی را ایجاد می کند.

وی همچنین از آغاز تجاری سازی این محصولات خبر داد و یادآور شد: به منظور تجاری سازی محصولات جدید در پژوهشگاه پلیمر، گروه ویژه ای شکل گرفته است که تجاری سازی این نانو کامپوزیت ها از نمونه های این محصولات را انجام می دهند.

این محقق افزود: تمامی مراحل تولید ایده، اجرا، تست های آزمایشگاهی و تست روی دندان انجام شده و ساخت کامپوزیتهای نانو در مرحله عملیاتی است که در صورت فراهم بودن زمینه های مناسب این محصول در پژوهشگاه تولید می شود و اگر نتوانستیم نسبت به فروش دانش فنی آن اقدام می شود.

نمایشگاه بین المللی


پنجمین نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش ، موکت وفرش ماشینی وصنایع وابسته


12 الی 15 شهریورماه
تهران، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی

برگزارکنندگان: شرکت توسعه اورآسیا نوید

وب سایت:  www.eurasianavid.com


هشتمین نمایشگاه بین المللی قطعات ،لوازم ومجموعه های خودرو


9 الی 12 آذر 1392
تهران، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی
برگزارکنندگان: شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو
وب سایت: www.idro-fairs.com/exhibitionfa-32.htm


سیزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ ،رزین ،پوشش های صنعتی وکامپوزیت


19 الی 22 آذر 1392
تهران، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی
برگزارکنندگان: شرکت بانیان امید
وب سایت: ipcc.ir


بیستمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی وماشین آلات وابسته


29 آذر الی 2 اسفند 1392
تهران، محل دائمی نمایشگاه های بین المللی
برگزارکنندگان: شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی
وب سایت: iranpack-print.ir